"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 2. november 2010

Dum som en rev!

Det var tirsdag. Vesla satt ved kjøkkenbordet med leksene, mens mor ryddet opp etter middagen. Leksene handlet om bokstaven R. En flott, rød rev var tegnet i leseboka. - Oppgavene var lette og gikk som en vind, helt til den siste: 
- Hvis du vil kan du tegne en rev og vise den til klassen...Vesla liker å tegne, og kastet seg over oppgaven med liv og lyst, men akk...revetegningen lignet ikke det minste! Det ble bare ikke reveakatig, det dyret som kom fram...selv om det hadde fire ben og hale...
Mor aner et jordskjelv når det er i gjære, og lot oppvaskvannet være til fordel for litt krisehjelp. La oss se hva som er spesiellt med rever egentlig...Jo, det var spisse ører og sort nese og hvit haletipp og ...sakte men sikkert kom reven tittendes fram. Vi fant fram malersaker og fargela likegodt revefamilien i skogen, med ditto fugler og fluesopp inspirert av et fargekart fra Nordsjö som lå på bordet. 
- Fantastiske fluesopp-sko på den prinsessen på omslaget!!!
Vesla malte og diktet og malte, og skravla gikk i ett kjør om revemammaen og revepappaen og de modige fuglene i skogen, og den lille bjørnen i hiet som bare øynene synes på...
Reve-koden var knekt, både for lesing og tegning, 
- men å ta bildet med på skolen ble for flaut, så ...vi la det ut på nettet i steden ;)

Ha en god natt og en fin onsdag når det gryr av dag. 

5 kommentarer:

  1. Hils vesla og si at det er det fineste revemalieriet jeg har sett!

    SvarSlett
  2. Hallemann, et slikt maleri er ikke å få kjøpt i butikken, engang!
    Jeg hadde lett hengt det på rommet til gutten min.
    Reven i hulen er jo bare genial!

    SvarSlett
  3. Jeg syntes maleriet ble veldig fint. Og det er ikke alltid så lett å få ned på papiret det en tenker inne i hodet sitt. Sånn er det bare... =)

    SvarSlett
  4. Kjempesuperfint maleri!

    SvarSlett
  5. det ble uttrolig fin reve maling - DEN hadde jeg tatt på kunst veggen min - tror jeg må få vesla til og tenge og male litt igjen jeg - uttrolig lenge siden sist!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...