"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 20. september 2011

Ikke for gjeves...


- Mammaaaa !? Mammaaaaaa!!!!!!!!!  
Vesla kommer hjem fra skolen og åpner døra med et brak.
Mamma hvor er du !???? Jeg MÅ vise det noe SUPERFINT !!!!!!


I hånden holder hun en Admiral. Nokså forkommen og pjuskete. 
- Den satte seg på veien foran meg, og så kom det en bil og kjørte på den ! Og nå er den overkjørt....og død....
I hele sommer har vi jaktet på Admiraler. Flere ganger har vi vært så nære, så nære å fange en...men alltid har de sluppet unna. Dermed har det blitt en av sommerens store drømmer, å fange en Admiral. Forsiktig, forsiktig rettet vi ut skrukkete vinger og den så forbløffende hel ut når vi fikk spent den ut på isopor. Vesla klappet i hendene og hoppet rundt på gulvet. -Nå får vi endelig en i samlingen! Jeg er så glad, så glad... så LYKKELIG !!!! sang hun...


Så skulle vi, helt på tampen av sesongen, få en Admiral likevel...når vi egentlig hadde gitt opp håpet. Nå ligger den fint til tørk på hylla. Så døde den ikke helt forgjeves, den vakre skapningen...trolig på vei sørover for høsten...

Ha en god kveld.

4 kommentarer:

  1. Så moro! Gratulerer med komplett samling :)

    SvarSlett
  2. Ta turen innom bloggen min for å være med på blogglotteriet mitt!

    SvarSlett
  3. Husker den følelsen fra tiden da jeg laget biologisamlingen min. Admiral - og jeg fant et helt tre fullt av dem!

    SvarSlett
  4. Så flott at samlingen endelig er komplett, og at frøkna i huset er glad og fornøyd :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...