"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 28. august 2012

Hurra for skolen !



Hverdagen har innhentet oss etter sommeren.
Nå er vi i full rulle med ukeplaner, gloseprøver og mattelekser i fleng.
Husets 6.klassing (Hjelp!) har gledet seg til skolestart i sommer.
Som forsøks-trinn på skolen skal da fra og med i år ha iPad som læringsverktøy.
Hver elev får sin egen.
- Sprekere skole skal du lete lenge etter !


Så slik er en typisk lekse-situasjon blitt i her i huset nå.
Det som bare var en framtidsvisjon da jeg var liten er nå en realitet.

Ungene spør oss hvordan det var å leve da vi var små...ha..ha..
- Ikke hadde vi internett...
- Ikke hadde vi mobiltelefoner...
- Ikke hadde vi iPad på skolen...

Bare en ting har de funnet ut at var bedre før enn nå:
- Vi hadde ikke brunsnegler i hagen heller ....

2 kommentarer:

  1. Fantastisk. Slikt liker vi. Nå sitter jeg og ser på brennpunkt om dårlige skoler. Og da var det jammen godt at jeg leste dette for å få skolene litt oppå igjen.

    SvarSlett
  2. Det har virkelig vært et enorm teknologisk utvikling...Da jeg var liten hadde vi bare en TV kanal, og svart-hvitt TV de første årene jeg så barnetv...Å ringe i telefonen var nærmest en høytidelig greie... Jeg føler meg ofte som en olding!
    :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...